معرفی صفحه X



یادداشتهای یک سردفتر اسناد رسمی

با رای اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان دفاتر اسناد رسمی کماکان مرجع تنظیم اسناد نقل و انتقال خودرو می باشند و نیروی انتظامی تنها مجاز به تعویض پلاک خودرو می باشد - با حذف بند (( و )) قانون خدمت وظیفه عمومی کارت پایان خدمت و معافیت و هر نوع مدرک دال بر مشخص بودن وضعیت مشمولین از چرخه کار دفاتر اسناد رسمی حذف گردید - شروع به کار آزمایشی 40 دفتر خدمات الکترونیک قضایی از اول تیرماه 91 در تهران - سامانه پذیرش تقاضاهای صدور سند مالکیت موضوع قانون اراضی فاقد سند رسمی در تاریخ اول آبان آغاز به ثبت نام متقاضیان می نماید - قابل توجه فروشندگان و خریداران اتومبیل : طبق ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم رانندگی فروشندگان و خریداران مکلفند بعد از تعویض پلاک جهت انتقال مالکیت خودرو به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند

برچسب‌ها: بخشنامه
+ نوشته شده در  دوشنبه هجدهم اردیبهشت 1391ساعت 12:56  توسط سردفتر   | 

طی بخشنامه شماره 135730 مورخ 25/7/90 اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران ، دفاتر اسناد رسمی مکلف شدند در معاملات املاک ، بعد از تنظیم سند قطعی ، سند مالکیت دفترچه ای را جهت تعویض به واحدهای ثبتی ارسال نمایند .


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه هشتم آبان 1390ساعت 8:59  توسط سردفتر   | 

۱۰۱/۹۰/۶۸۵۲۵ - ۹/۶/۱۳۹۰

جناب آقای دشتی

ریاست محترم کانون سردفتران و دفتریاران

با سلام

احتراما" به پیوست تصویر نامه شماره ۱۰۵۴۶۶/۹۰ - ۶/۶/۹۰ ریاست محترم عالیه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که به منظور پیشگیری از بروز مشکل در واریز به موقع درآمدهای وصولی ، ماده ۱۰ دستورالعمل اجرایی طرح سامانه پرداخت الکترونیکی وجوه در دفاتر اسناد رسمی ( POS ) ، ( موضوع بخشنامه شماره ۹۹۲۸۹/۸۹ - ۱۵/6/89 ) که به شرح ذیل اصلاح گردیده است ، جهت ابلاغ به دفاتر اسناد رسمی حوزه تهران ارسال می گردد .

اصلاحیه ماده ۱۰ :

(( دفاتر اسناد رسمی مکلفند در بیست و پنجم ( 25 ) هر ماه فهرست کلیه فیش های رایانه ای را پس از مهر و امضاء مطابق فرم صورتحساب درآمد تنظیم و حداکثر تا پنجم ماه بعد به ذیحسابی ثبت استان تسلیم تا پس از رسیدگی و تطبیق و تایید نسخه دوم صورتحساب درآمد را گواهی و جهت ضبط به دفترخانه مربوطه استرداد نمایند )) .

سید صادق سعادتیان - مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران

تصویر بخشنامه 1 - 2

پ . ن : با این ترتیب تنظیم صورتحساب درآمد باید در آخر وقت اداری ۲۵ ام هر ماه انجام گیرد و دفتر تمبر در تاریخ ۲۵ ام بسته شود ... اما ۱۰ درصد کانون و آمار ارسالی به کانون باید در آخر ماه ارسال شود که بهتر است کانون برای رفع این معضل جدید خود را با سازمان ثبت هماهنگ کند .

+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و یکم شهریور 1390ساعت 21:28  توسط سردفتر   | 

دفاتر اسناد رسمی در استان تهران برای اخذ پاسخ استعلام ثبتی علاوه بر رسید سه نسخه ای ممهور به مهر سردفتر، رسید دستگاه کارتخوان شامل نسخه خریدار و فروشنده را به واحدهای ثبتی ارایه کنند.

به گزارش روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران، براساس بخشنامه اداره کل ثبت استان تهران، این امر با توجه به ماده 37 قانون محاسبات عمومی و مسئولیت وصول صحیح و به موقع درآمدها در راستای نظارت بر نحوه وصول هزینه استعلام است.

پ . ن : این یعنی آخر سیستم پرداخت الکترونیکی ! یعنی یک وجهی واریز می کنید بعد هر چی کاغذ از هر دستگاهی بیرون می آید را به آن ضمیمه کنیم - برابر با اصل سند و حتی درخواست اصل سند هنگام تحویل پاسخ استعلام هم جای خود ....

+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و ششم مرداد 1390ساعت 0:2  توسط سردفتر   | 

در اجرای بند ۵۹ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور و پیرو مصوبات شورای فناوری اطلاعات سازمان و لزوم ارتقای پورتال شناسه ملی اشخاص حقوقی، به استحضار می­رساند پورتال مذکور به نشانی www.lenc.ir  از تاریخ ۲/۳/۹۰ برای دستگاههای اجرایی و از تاریخ ۱۷/۳/۹۰ برای سایر مراجعین از دسترس خارج گردیده و ارائه اطلاعات منوط به پرداخت هزینه استعلام از طرف متقاضیان در چارچوبی که مراجع ذیربط در سازمان اعلام خواهند نمود، می­باشد. لازم به ذکر است کلیه واحدهای ثبتی طبق روال عادی و با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور قبلی خود می بایست ضمن مراجعه به سایت lpnc.lpnc.gov.ir  نسبت به به روز رسانی اطلاعات اقدام نمایند .

نامه شماره ۴۸۷۰۴/۹۰ - ۱۷/۰۳/۹۰

پ . ن : در ادامه رعایت حال عموم مردم !

+ نوشته شده در  چهارشنبه هجدهم خرداد 1390ساعت 22:29  توسط سردفتر   | 

( تعرفه حق التحریر دفاتر رسمی ازدواج و طلاق )

شماره : 20444

تاریخ : 07/02/90

 باتوجه به گذشت قریب به پنج سال ازتعیین تعرفه حق التحریر ازدواج وطلاق (موضوع بخشنامه شماره 14793/3/1/ مورخه 16/03/1385 ) وبااستفاده ازملاک ماده 54 قانون دفاتر اسنادرسمی وکانون سردفتران ودفتریاران مصوب 1354، تعرفه حق التحریر تنظیم وثبت واقعه ازدواج وطلاق ورجوع به مابذل  وبذل مدت، فسخ نکاح وهمچنین صدور اجرائیه وتهیه رونوشت از وقایع ثبت شده دردفاتر رسمی ازدواج وطلاق سراسر کشور برای سال 1390 به شرح زیرتعیین میگردد:

1- ثبت واقعه ازدواج                                                                                       000/700 ریال

2- ثبت واقعه طلاق رجعی                                                                               000/700 ریال

3- ثبت واقعه طلاق بائن                                                                                  000/700  ریال

4- صدور اجرائیه                                                                                            000/50   ریال

5- تهیه رونوشت ازثبت واقعه ازدواج وطلاق                                                            000/50   ریال

6- ثبت رجوع ورجوع به مابذل وبذل مدت وفسخ نکاح                                                000/100 ریال

تبصره 1- مبالغ مربوط به اوراق واعلامیه طبق تعرفه تعیین شده علیحده وصول میشود.

تبصره 2- سران دفاتراسنادرسمی ازدواج وطلاق تحت هیچ عنوانی حق دریافت وجوهی بیش از تعرفه تعیین شده فوق را ازارباب رجوع نداشته ومکلفند فورا این تعرفه رادرمحل مناسب دفترخانه به طوری که دردید مراجعین قرارگیردنصب نمایند.

تبصره 3- سران دفاتر ازدواج وطلاق مکلفند درقبال وجوه دریافتی قبض رسیدبه طرفین تحویل نمایندو رسیدتحویل را(که شماره قبض رسید درآن درج شده باشد) به امضاء طرفین برسانند ودرسابقه نگهداری نمایند.

                                                                                  احمد تویسرکانی

                                            معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

1390/02/16


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه هفدهم اردیبهشت 1390ساعت 14:52  توسط سردفتر   | 

سردفتران اسنادرسمی می توانند جهت رویت بخشنامه های ممنوع المعامله و محجورین و رفع آنها به پورتال سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه کنند.
 
به گزارش روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران،به دنبال اعلام معاونت امور اسناد سازمان ثبت در خصوص ارسال الکترونیکی بخشنامه های ممنوع المعامله و محجورین و رفع آن ها، سردفتران اسناد رسمی می توانند با مراجعه به پورتال سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به آدرس www.ssaa.ir،  پس از ورود به به پورتال در بخش ورود به سایت با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور و سپس با کلیک بر نام کاربری در قسمت سمت چپ نوار مشکی بالای پورتال به کارتابل اختصاصی مربوطه وارد شده و نسبت به رویت بخشنامه ها اقدام کنند.
 
بر اساس این اعلام و از تاریخ ابلاغ بخشنامه فوق الذکر، رونوشت بخشنامه های ممنوع المعامله و محجورین صرفا بصورت الکترونیکی ارسال خواهد شد.
 
ضمنا همکاران می توانند جهت دریافت نام کاربری و کلمه عبور با شماره 66702268 تماس حاصل نمایند.
 
پ . ن : یکدفعه بگویید بروید بمیرید راحت شویم ! آخر سردفتر چه گناهی کرده که هزار و یک خواسته از ایشان دارید این روش ارائه بخشنامه ممنوع المعامله و رفع و ... صحیح نیست ... یا یک نرم افزار واحد بدهید یا همانطور که قبلا" عرض شد با شرکتهای با سابقه ارائه دهنده نرم افزار دفاتر اسناد رسمی مناقصه برگزار کنید بعد یک یا دو شرکت را انتخاب کنید این بخشنامه ها را بدهید به آنها تا در نرم افزارشان وارد کنند ( همین کاری که الان دارند انجام می دهند ) ! آخر برادر من این قضیه مربوط به اثر حجر است قصه ممنوع المعامله و رفع آن باید بالافاصله بعد از ورود اسم شخص هنگام تنظیم سند چک شود یعنی داخل نرم افزار نه اینکه طرف شناسنامه اش را ارائه دهد بعد شما بروی از لابه لای بخشنامه ها یا تصاویر اسکن شده اسامی افراد را بررسی کنی گذشته از این یک جستجوی ساده هم که در پورتال نگذاشتید !

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و سوم اسفند 1389ساعت 13:25  توسط سردفتر   | 

شماره حسابهای واریز در شهر تهران در صورت قطع سیستم :

شماره حساب حق الثبت : ۲۱۷۱۳۲۱۳۰۵۰۰۲

شماره حساب سایر درآمدها : ۲۱۷۱۳۲۱۳۰۲۰۰۸

شماره حسابهای واریز شهرهای تابعه استان تهران در صورت قطع سیستم :

شماره حساب حق الثبت : ۲۱۷۱۳۲۱۳۰۴۰۰۴

شماره حساب سایر درآمدها : ۲۱۷۱۳۲۱۳۰۳۰۰۶

تصویر بخشنامه

 پ . ن : در متن بخشنامه آمده است دفاتر اسناد رسمی شهر تهران کلیه حق الثبت اسناد تنظیمی را قبل از ثبت سند به حسابهای فوق واریز نمایند که به نظر کلیه حق الثبت اسناد تنظیمی شامل اسناد غیرمالی نمی شود و بتوان کماکان هر ۵ روز یکبار حق الثبت این اسناد را به حسابهای مربوطه واریز نمود .


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه شانزدهم اسفند 1389ساعت 21:35  توسط سردفتر   | 

به اطلاع همکاران محترم می رساند بعد از تمام اجحاف ها و در منگنه قراردادن سران دفاتر اسناد رسمی یک لقب نیز به القاب سردفتران اضافه شد واقعا" صدور چنین بخشنامه هایی با چنین لحنی مایه تاسف است .

پ . ن : تصویر بخشنامه 

سردفتر ساهل


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه شانزدهم اسفند 1389ساعت 21:18  توسط سردفتر   | 

تصویر بخشنامه شماره ۱۴۵۹۴۳/۸۹/۱۰۱ - ۲۹/۱۱/۸۹ و تصویر تفاهم نامه با شرکت پست در خصوص تحویل اوراق بهادار از طریق پست ; لذا دفاتر اسناد رسمی از این پس جهت تحویل اوراق بهادار باید درخواست خود را از طریق سایت ثبت استان تهران یا از طریق نمابر ارسال و پس از بررسی درخواست توسط ثبت و اعلام هزینه ، اوراق را از طریق پست تحویل بگیرند .

مبلغ بهای اوراق + مبلغ پست ویژه و بسته بندی ۵۰۰۰۰ ریال ( جهت محدوده شهر تهران ) و ۷۰۰۰۰ ریال ( جهت شهرستانهای استان تهران ) که جمعا" باید به شماره حساب ۲۱۷۴۷۷۹۰۰۸۰۰۶ نزد بانک ملی ایران شعبه سمنگان قابل واریز در کلیه شعب بانک ملی ایران و کد ۱۱۰۷ واریز و تصویر فیش واریزی از طریق اینترنت یا نمابر به ثبت ارسال گردد ، همچنین فیش واریزی هنگام تحویل اوراق به مامور پست تحویل داده شود .

پ . ن : از تاریخ این بخشنامه از پذیرفتن حضوری نمایندگان دفاتر اسناد رسمی جهت ارائه درخواست و تحویل اوراق ممانعت بعمل خواهد آمد .

ارسال سفارش اوراق ( آزمایشی ) - پیگیری سفارش اوراق ( آزمایشی )

+ نوشته شده در  چهارشنبه چهارم اسفند 1389ساعت 21:34  توسط سردفتر   | 

در راستای به کار گیری فناوری های نوین در ایجاد نظام بازرسی الکترونیک در سازمان و با عنابت به پیاده سازی کامل سامانه پرداخت الکترونیکی وجوه در دفاتر اسناد رسمی کشور که باعث ایجاد تحول در نظام مالی سازمان گردیده مقتضی است روش  های ذیل در فرآیندهای منجر به تولید سند در دفاتر اسناد رسمی و هم چنین شیوه های بازرسی از دفاتر مذکور به کار گرفته شوند :

1. با عنایت به تولید شناسه مرجع در فیش های صادره از سامانه مذکور که جایگزین شماره فیش در فیش های بانکی عادی گردیده است و با لحاظ مجوز شماره 54979/2042/54 - 15/04/1387 خزانه داری کل کشور که در آن فیش های صادره از سامانه را که ممهور به مهر و امضای سردفتر باشد به عنوان اسناد مثبته تلقی نموده است ، لازم است شناسه مرجع در کلیه اسناد صادره درج گردد .

2. شناسه مرجع یک کد 20 رقمی بوده که لازم است 7 رقم آخر آن در کلیه اسناد درج گردد از 7 رقم مزبور دو رقم آخر مربوط به ارقام وارسی (cheak digit  ) بوده و 5 رقم اول آن ، همان شماره پیگیری مندرج در سامان می باشد .

3. با توجه به اینکه زمان تولید شناسه مرجع ، پس از عملیات پرداخت الکترونیکی می باشد ، لذا ثبت شناسه مرجع به معنای پرداخت حقوق دولتی متعلقه بوده و فقدان شناسه مزبور تخلف از مقررات می باشد .

تصویر بخشنامه ۲۰۴۱۵۲ - ۱۶/۱۱/۸۹  


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه سوم اسفند 1389ساعت 20:13  توسط سردفتر   | 

بنا بر اعلام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، حقوق دولتی و حق التحریر تطبیق اوراق با اصل آنها در دفاتر اسناد رسمی سراسر کشور از تاريخ صدور بخشنامه به مبلغ دو هزار ریال اصلاح می شود.
 
به گزارش روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طی بخشنامه ای اعلام کرد با توجه به اصلاحیه قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین مصوب 1373 به موجب ماده واحده قانون بودجه سال 1389 مصوب 24/12/1388 حقوق دولتی مقرر جهت تطبیق اوراق با اصل آنها برای هر برگ به میزان دو هزار ریال اصلاح می شود.

پ . ن : با این بخشنامه همکاران محترم با خیال راحت بجای 200 ریال 2000 ریال واریز بفرمایند .

مرتبط : 1

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه یازدهم دی 1389ساعت 21:52  توسط سردفتر   | 

به گزارش روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران، در بخشنامه اداره کل ثبت استان تهران از کلیه دفاتر اسناد رسمی درخواست شده است به هنگام ارسال تقاضای استرداد، تصاویر مصدق ثبت دفتر سردفتر- دفتر درآمد و بنچاق مربوطه به انضمام دو برگ فیش پرداختی ظهر نویسی شده ضمیمه و جهت اقدام ارسال کنند.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه هفتم آذر 1389ساعت 11:20  توسط سردفتر   | 

معاونت امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طی اطلاعیه ای اعلام کرد: در اجرای موافقت مورخ 21/7/89 معاونت رییس قوه قضاییه و ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با فراخوان عمومی جهت داوطلبین متقاضی استفاده از مزایای ماده 69 قانون دفاتر اسناد رسمی از طریق کانون سردفتران و دفتریاران، تا تعیین تکلیف نهایی از پذیرش هرگونه تقاضای موضوع ماده اخیرالذکر خودداری شود.

تصویر بخشنامه

پ . ن : ماده 69 داستان جالبی پیدا کرده جدا از اینکه وراث سردفتر متوفی می توانند تا شش ماه از تاریخ فوت فرد واجد صلاحیت را معرفی کنند ، سردفتر شاغلی که در شرف بازنشستگی است نیز می تواند دو ماه قبل از بازنشستگی فرد دارای صلاحیت سردفتری را به سازمان ثبت معرفی کند ، از آن طرف سن بازنشستگی سردفتر 65 سال تمام است ( باستثنای آنهایی که می توانند تا 70 سالگی کار کنند ) و نکته جالب ماده 69 این است که سردفتری که دو ماه قبل از رسیدن به سن 65 سالگی فرد مورد نظر را اعلام می کند با توجه به اینکه پروسه صدور حکم بازنشستگی و صدور حکم سردفتر جدید که باید اختبار شود و ... مدت طویلی به درازا می کشد و از سوی دیگر دفتر باید قبل از تحویل و تحول مورد بازرسی قرار بگیرد و تصور کنید بررسی اسناد دفترخانه ای که 30 سال یا بیشتر کار کرده باشد و به این ترتیب بحث بازنشستگی الزامی در سن 65 سالگی خود به خود منتفی می گردد چرا که بعضا" سردفتر تا یکسال بعد تر و آن طور که می بینم و می شنوم حتی بیشتر از آن به کار اشتغال دارد و این نشان از عدم نظارت دقیق بر اجرای قانون است که در ماده 69 نیز حلول کرده و بهرحال مهم این است که سردفتر قانونمدار دو ماه قبل از بازنشستگی به وظیفه خود که معرفی فرد واجد شرایط است عمل کند تا بتواند از مزایای این ماده استفاده کرده و انتخاب فرد مورد نظر را به سازمان ثبت واگذار نکند و اما نیت از صدور چنین بخشنامه ای در خصوص عدم رسیدگی به متقاضیان این ماده جای سوال دارد که باز هم سردفتر را از یک حق قانونی دیگر خود محروم می نماید .
+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و پنجم آبان 1389ساعت 22:19  توسط سردفتر   | 

با توجه به استعلامهای متعدد دستگاههای دولتی در رابطه با تعیین وضعیت ثبتی املاک دولتی ، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بخشنامه ای را در این خصوص به ادارات ثبت اسناد واملاک استانها ابلاغ کرده که تصویر آن در ادامه آمده است .

تصویر بخشنامه

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه سی ام شهریور 1389ساعت 23:41  توسط سردفتر   | 

نظر به استفاده از نام آقای اسداله قصری مسئول بازرسی ثبت استان تهران برای اخاذی از دفاتر اسناد رسمی در بعضی استانها بویژه تهران - سمنان - خوزستان و آذربایجان شرقی و تماس از شماره های اعلام شده در بخشنامه با دفاتر اسناد رسمی برای واریز وجه به حسابهای بانکی مشخص ثبت استان تهران بخشنامه ای صادر نموده است .


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه سیزدهم مرداد 1389ساعت 13:44  توسط سردفتر   | 

بخشنامه شماره ۴۰۴۵۷/۸۹/۱۰۱ - ۲/۴/۸۹  راجع به درج شناسه ملی ، شماره ملی و کدپستی اشخاص حقیقی و حقوقی در آگهی های ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری

بخشنامه ۴۴۸۳۹/۸۹ - ۱۸/۳/۸۹ راجع به دستورالعمل نحوه صدور سند مالکیت جدید

بخشنامه شماره ۴۱۹۲۲/۸۹/۱۰۱ - ۶/۴/۸۹ راجع به تهیه امهار مندرج در بند ۱۷ دستورالعمل نحوه صدور اسناد مالکیت تک برگی ( قابل توجه دفاتر اسناد رسمی جهت ساخت مهر )

بخشنامه شماره ۱۳۹۶۰۷/۸۸/۱۰۱ - ۲۰/۱۱/۸۸  راجع به تخلفات اداری کارکنان اداری سازمان ثبت

+ نوشته شده در  شنبه بیست و ششم تیر 1389ساعت 11:22  توسط سردفتر   | 

دفاتراسناد رسمی تنها وظیفه ثبت مشخصات فیش عوارض دریافت شده تا سال قبل توسط شهرداری را در سند تنظیمی دارند.
 
به گزارش روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران، طبق اعلام مدیر کل امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در راستای اجرای بند (ب) ماده 43 قانون مالیات بر ارزش افزوده، دفاتر اسناد رسمی تنها وظیفه ثبت مشخصات عوارض دریافت تا سال قبل توسط شهرداری را در سند تنظیمی دارند و چنانچه فیش پرداختی توسط دفتر اسناد رسمی تهیه و صادر شود، مسئولیت کنترل فیش از حیث پرداخت عوارض به کمتر از میزان مقرر نیز بر عهده سردفتر خواهد بود.
 
پ . ن : عوارض تا سال قبل باید اخذ شود یا پایان سال تنظیم سند چرا که شهرداری مفاصاحساب عوارض سالیانه را تا پایان سال جاری می دهد !؟

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه سی ام خرداد 1389ساعت 11:0  توسط سردفتر   | 

بخشنامه شماره 23032/89/101 - 26/2/89 راجع به تعلق و وصول حق الثبت نسبت به فسخ معاملات

+ نوشته شده در  یکشنبه نهم خرداد 1389ساعت 12:5  توسط سردفتر   | 

بخشنامه سازمان ثبت در خصوص ماده 20 آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات مصوب 1373

+ نوشته شده در  چهارشنبه پنجم خرداد 1389ساعت 12:28  توسط سردفتر   | 

بخشنامه شماره ۱۸۳۹۰/۸۹ - ۰۵/۰۲/۱۳۸۹ در خصوص تفيهم مفاد ماده ۱۲۰ آئين نامه راهنمائي و رانندگي و مسئوليت هاي وكيل مندرج در مواد ۶۶۶و۶۶۷ قانون مدني به موكل و وكيل

+ نوشته شده در  پنجشنبه سی ام اردیبهشت 1389ساعت 8:55  توسط سردفتر   | 

بخشنامه شماره 3897/89/101 - 18/1/89 در خصوص ارسال به موقع خلاصه معاملات و فسخ نامه

ارسال به موقع خلاصه معاملات و فسخ نامه  

+ نوشته شده در  پنجشنبه سی ام اردیبهشت 1389ساعت 8:45  توسط سردفتر   | 

بخشنامه شماره ۱۶۶۷۰/۸۹/۱۰۱ - ۱۱/۲/۸۹ ثبت استان تهران در رابطه با فیش ۴۰۰۰۰ ریالی استعلام وضعیت املاک

بخشنامه واریز 40000 ریال بابت پاسخ استعلام ثبت

 پ . ن : حال مشخص نیست این مبلغ را دفاتر اسناد رسمی باید شخصا" پرداخت کنند یا از ارباب رجوع بگیرند ! مسلما" این مبلغ نه تحریر است نه بهای اوراق نه حق الثبت بهر حال طرز لحاظ کردن آن در اسناد نامشخص است ... ( باز هم یک بخشنامه مبهم )

+ نوشته شده در  پنجشنبه شانزدهم اردیبهشت 1389ساعت 17:55  توسط سردفتر   | 

بخشنامه شماره ۶۱۰۶/۸۹/۱۰۱ - ۲۳/۰۱/۸۹ ریاست سازمان ثبت در خصوص الزام دفاتر به اخذ گواهی مالیاتی در خصوص تنظیم اسناد اجاره و سرقفلی

اخذ گواهی مالیاتی برای تنظیم سند اجاره و سرقفلی

+ نوشته شده در  جمعه بیست و هفتم فروردین 1389ساعت 15:56  توسط سردفتر   | 

بخشنامه شماره ۱۳۸۰۶۴/ ۸۸ - ۱۶/۰۸/۱۳۸۸ ( ضرب الاجل پيشنهاد دفتريار اول براي دفاتري كه تاكنون اقدام به معرفي ننموده اند )

بخشنامه شماره ۱۱۸۴۰۰/۸۸/ ۱۰۱- ۰۲/۱۰/۱۳۸۸ ( اعلام كليه پلاك هاي اصلي واقع در حوزه ثبتي قلهك بمنظور انتزاع آنها با پلاكهاي ثبت تهرانپارس )

بخشنامه شماره ۱۲۲۱۸۴/۸۸/۱۰۱-۱۳/۱۰/۱۳۸۸ ( ساماندهي اوراق بهادار و دفاتر )

بخشنامه شماره ۱۲۲۰۷۵/۸۸/۱۰۱-۱۳/۱۰/۱۳۸۸ ( ساماندهي اوراق بهادار دفاتر و اسناد مالكيت )

بخشنامه شماره ۱۲۲۰۷۴/۸۸/۱۰۱-۱۳/۱۰/۱۳۸۸ ( ساماندهي اوراق بهادار دفاتر كرج و ورامين )

بخشنامه شماره ۱۲۱۸۸۱/۸۸/۱۰۱-۱۲/۱۰/۱۳۸۸ ( ضوابط و مقررات احداث بنا در باغات و اراضي زراعي )

+ نوشته شده در  شنبه نوزدهم دی 1388ساعت 12:6  توسط سردفتر   | 

بخشنامه جدید نرخ اوراق بهادار دفاتر اسناد رسمی

پ . ن : طبق این بخشنامه اوراق فروخته شده و تحویل داده شده به دفاتر اسناد رسمی مشمول نرخ جدید نمی شود البته سازمان ثبت ما به التفاوت بهای اوراق مذکور را هم وصول کرده است !!

+ نوشته شده در  شنبه دوازدهم دی 1388ساعت 0:2  توسط سردفتر   | 

بخشنامه شماره ۱۱۹۵۲۰۰/۸۸/۱۰۱ - ۰۷/۱۰/۱۳۸۸ ( اعزام بازرس به دفاتر اسناد بمنظور كنترل و تاكيد تعويض تابلوي دفترخانه )

بخشنامه شماره ۱۱۹۴۵۴/۸۸/۱۰۱ - ۰۷/۱۰/۱۳۸۸ ( اعزام بازرس به دفاتر اسناد و كنترل و تاكيد به استفاده از دستگاه پرداخت الكترونيكي براي وجوه اسناد )

بخشنامه شماره ۱۵۱۴۵۴/۸۸ -۰۴/۰۹/۱۳۸۸ ( اعلام ليست پرونده هاي باقيمانده ماده ۱۴۷ و ۱۴۸ اصلاحي قانون ثبت تا تاريخ ۰۱/۰۹/۱۳۸۸ )

+ نوشته شده در  چهارشنبه نهم دی 1388ساعت 14:19  توسط سردفتر   | 

طبق بخشنامه شماره  ۹۵۰۸۹/۸۸ - ۰۴/۰۶/۸۸ معاون اسناد مقرر شده بود صورتحسابها از اول تا پایان هر ماه محاسبه و بسته شود و حداکثر تا پایان ماه بعد به ادارات ثبت و کانون سردفتران و دفتریاران ارسال گردد سپس طبق نامه شماره ۹۵۱۸۲/۸۸/۱۰۱ - ۱۰/۰۸/۸۸ مدیرکل ثبت استان تهران اعلام شد که از این پس آمار عملکرد به صورتحساب دفترخانه الصاق و حداکثر تا پنجم ماه بعد به به واحد در آمد اداره کل ارسال گردد متعاقبا" طبق نامه شماره ۱۳۹۵۵۷/۸۸ - ۱۷/۰۸/۸۸  معاون اسناد با توجه به دستور ریاست محترم سازمان در خصوص یکسان سازی رویه تاریخ بستن صورتحساب ها در دفاتر اسناد رسمی طی نشستی که در مورخ ۱۶/۰۸/۸۸ با کانون سردفتران داشتند بخشنامه شماره  ۹۵۰۸۹/۸۸ - ۰۴/۰۶/۸۸  معاون اسناد را جهت رفع مشکل کانون سردفتران و دفتریاران کافی دانستند و نهایتا" طبق نامه شماره ۱۵۰۶۸۷/۸۸ - ۰۳/۰۹/۸۸  معاون امور اسناد به ذیحساب محترم و مدیرکل امور مالی اعلام شد که طبق بخشنامه شماره  ۹۵۰۸۹/۸۸ - ۰۴/۰۶/۸۸ معاون اسناد در خصوص حل مشکلات دفاتر اسناد رسمی در تهیه صورتحساب و بستن حسابها بوده و با توجه به الزام استفاده از دستگاه POS در دفاتر اسناد رسمی از  مورخ ۰۱/۱۰/۸۸ مشکل ذیحسابی نیز مرتفع خواهد شد .

پ . ن : تکلیف آمار عملکرد و نامه شماره ۹۵۱۸۲/۸۸/۱۰۱ مدیرکل ثبت استان تهران باز هم مبهم ماند .

+ نوشته شده در  شنبه بیست و هشتم آذر 1388ساعت 20:53  توسط سردفتر   | 

بخشنامه  شماره ۱۵۲۵۶۴/۸۸ - ۹/۹/۸۸ رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

حق الثبت 200 ریال و حق التحریر 5000 ریال

+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و پنجم آذر 1388ساعت 23:17  توسط سردفتر   | 

بخشنامه شماره ۱۰۴۶۹۹/۸۸/۱۰۱ -۳۰/۰۸/۱۳۸۸  مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تهران

+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و چهارم آذر 1388ساعت 10:31  توسط سردفتر   |